Aiara eskualdeko eta inguruko alkateek kalitatezko garraio publikoa berreskuratzea eskatu diote RENFE-ADIF sozietateari

Aste asko dira RENFEk Bilbo eta Urduña lotzen dituen linean eskaintzen duen zerbitzuak atzerapen handiak eta herritarren ezinegona eragiten dituzten gorabeherak izaten dituenetik. Hori dela eta, astebete da Josune Irabien eta Itziar Biguri Amurrio eta Urduñako alkateek, Ander Añibarro eta Gentza Alamillo Laudio eta Aiarako errejidoreek eta RENFE-ADIF eskualdeko iparraldeko arduradunarekin premiazko bilera eskatu zutela.

Gaur goizean, bilera instituzionala izan da Amurrion. Bilera horretan, tokiko errejidoreek Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioaren mendeko garraio-operadore publikoaren ordezkariei eskatu diete RENFE-ADIF enpresak berriro har ditzatela COVID-19ren osasun-krisiaren aurretik Euskadin eskaintzen ziren tren-maiztasunak eta zerbitzuak.

Irailaz geroztik, aldiriko trenen atzerapenak eta maiztasunak zuzenean ari dira eragiten herritarrengan; izan ere, ia egunero ikusten dituzte arazoak beren lantokietara, ikasketa-zentroetara edo mediku-hitzorduetara joateko, bai Gasteizen, bai Bilbon. Arazo horiek, besteak beste, Arabako Lautadan eta Aialan eragiten dute.

Izan ere, Orduña-Bilbo linean, C-3 linean, erabiltzaileek megafoniaren bidez jakingo dute euren trena ez dela iritsiko, RENFEren arabera, “Gorabehera teknikoengatik”. Langileen informazioen arabera, eufemismo horrek “makinista falta” esan nahi du. Hori dela eta, alkateek RENFE-ADIF sozietateari eskatu diote trenbide-garraio kalitatezkoa, fidagarria eta, batez ere, herritarren beharrei eraginkortasunez erantzuteko.

 

Erakunde-unitatea

Lau udal-ordezkariek erabaki dute instantzia bat aurkeztea beren udaletan, RENFE-ADIF sozietateak hartutako konpromisoak bete ditzan eta zerbitzua hobetu dezan; izan ere, bere eskumena den bitartean, aurkezten diren beharrak konpondu behar ditu, eta, horrez gain, beharrezko inbertsioak egin behar ditu segurtasuna eta irisgarritasuna bermatzeko Luiaondo, Amurrio eta Urduñako geltokietan.

Era berean, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioari, RENFEri eta ADIFi eskatzen zaie plantillak handitzeko, kalitatezko garraio-zerbitzua eskaini ahal izateko. Era berean, Espainiako Gobernuari 40 urteren ondoren adostutakoa betetzeko eskatuko zaio, eta Eusko Jaurlaritzari transferituko zaio aldiriko trenbideen eskumena, besterik gabe.

Era berean, RENFEren esku dagoen Ministerioaren jarrera kritikatu dute bertako agintariek, “Ekonomikoki onuragarriak ez diren lineak kentzeko” osasun krisiari aurre egiteagatik. Egia da eskaria jaitsi egin dela, baina zerbitzuaren edo eskaintzaren kalitatea oso txarra delako. “Trenak erabiltzaileek behar dituzten ordutegietan jartzen ez badira, beste garraiobide batzuk erabiliko dituzte. Kalitatezko zerbitzua erabiltzaileen beharretara egokitzen dena da”, adierazi dute alkateek.